18.09.2011

BİR ÖĞRETMEN PERSPEKTİFİ...


Bu sene mezun ettiğimiz çok parlak bir öğrencim bir gün bana:
"Hocam" dedi, fiziğin meşhur bir konusundan bahsederek.
"Ben ortaokulda bu konuyu öğrendim, dershanede de öğrendim, şimdi de okulda öğreniyorum. Aynı konuyu tekrar tekrar öğrenmek benim için çok sıkıcı oluyor."
Ve ardından ekledi:
"Peki siz yıllardır bu konuları tekrar tekrar anlatmaktan hiç sıkılmadınız mı?"
Kendimi bir miktar dinledikten sonra ona şu cevabı verdim.
"Doğru söylüyorsun.Yıllardır bu konuları tekrar tekrar öğretiyorum."
Ve devam ettim:
"Ama bana heyecan veren öğrettiğim konular değil karşımda beni dinleyen öğrencilerimdir. Onların da siması her yıl değiştiğinden, benim için sıkıcı olan bir durum yok. İlk günkü gibi şevkle dersimi vermeye devam ediyorum."

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Aldi goturdu bu yazi ve bu fotograf beni. Unal abi.