20.08.2018

KURBAN BAYRAMI

Türkiye, üç yıldır kurban bayramını bensiz kutluyor..

Biliyorum, biraz Necip Fazıl fıkrası gibi oldu bu..

Necip Fazıl rahmetli...

Bir gün koşmasına rağmen Kadıköy vapurunu yakalayamaz. Bu arada bir okuru kendisine yaklaşır ve şöyle söyler: "Üstadım, görüyorum ki vapuru kaçırdınız."

Rahmetli biraz da asabi bir şekilde cevap verir:

"Hayır kaçırmadım. Ben kovdum, o da gitti!" der.

Her neyse!..

Gerçi benim durumum biraz farklı. Sibirya'da bile kurban bayramı yaşamış birisiyim ben..

Orada Türkiye'de olduğu gibi dört gün Kurban bayramı tatili de olmazdı.

Biz öğretmenler vazife paylaşımı yapar; bir yarımız hem kendi hem de diğerlerinin dersine girer, diğer yarımız da daha önce anlaştığımız bir çiftlikte -30 -40 derece soğukta kurban keserdik.

Ne günlerdi. Hey gidi günler..

Yarın dönüp bugünlere baktığımızda "hey gidi günler" diyeceğimiz gibi..

İnsan işte. Yaşanan anlar'ın acısı, hasreti, sıkıntısı, gelecek günlerin tatlı anıları oluyor.

Kurbanlarınızın ve dualarınızın kabul olacağı bir Kurban bayramı dileğiyle..

Hiç yorum yok: