2.12.2011

BİR AÇIDAN YALAN SEBEBİ...

Çok dakik bir öğretmenim. Öğrencilerimden de aynı dakikliği beklerim. İkinci zil çaldığında sınıfın kapısı kapanır. Sonra gelenler geç kalmıştır.
Önceleri, derse geç gelenlere nedenini sorardım. Sonra fark ettim ki, mazaret söyleyenler büyük çoğunlukla yalan söylüyorlar. Ardından şöyle düşündüm: "Neden?" sorusunu sorup onları yalan söylemeye niçin alıştırayım?
Artık "neden" sorusunu sormuyor, derhal cezayı veriyorum.
Ceza ne mi? Kaç dakika geç kaldığına bağlı olarak dersin bir bölümünü ayakta takip etmek!
--------------------------------------------------------------------------------
Hz. Enes bin Mâlik (r.a) anlatıyor: “Peygamberimiz Medine’ye gelişlerinden vefâtlarına kadar kendilerine hizmet ettim. Yaptığım herhangi bir işten dolayı bana: (Bunu neden böyle yapmadın? veya yapmadığım bir iş için de, bunu böyle yapmasaydın!; demedi.”
---------------------------------------------------------------------------------
Ey iman edenler! Size açıklandığında hoşunuza gitmeyecek şeyler hakkında sormayın! Maide:101

 

Hiç yorum yok: